USRAH INFO ADMIN CERPEN TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW DASH

CINTA LIMITED EDITION (CERPEN PART 7)
SLOT CERPEN : CINTA LIMITED EDITION (Part 7)

Keesokkan harinya iz mengambil zubair di rumahnya sperti yang telah dijanji pada malam itu .

"Maaf akhi , ana lambat sikit , lama ke tunggu ?" Soal bei .

"Ehh x de la , ana pun bru smpai ni". Jawab iz .
Iz memandu kenderaannya ke lokasi yang sudah ditetapkan .

"Haaaa akhi , diam diam rupanya dah berpunya yaa , hari tu bohong ana cakap tak de calon". Kata zubair . 

"Hehehe , mana ada , ni calon dari umi ana , ana terima je la". Jawab iz .
Kalaulah dia tahu siapa perempuan yang nak jadi zaujah aku ni mesti terkejut . Hahaha.

"Ohhh , hehe , alhamdulillah , siapa bakal zaujah akhi tu ? Org mana ? Belajar lagi ke ? Ke dah kerja?" Bertubi tubi soalan bei .

"Huishhhh bei , sabar sabar , mcm bagi peluru , hahaha . Bei kenal siapa dia , hehehe , ingat tak dua budak perempuan yg kita jumpa mse ad gathering Inspirasi Dakwah?"soal iz .

"Haaaa ingt !!!! . Waaa tu pertemuan ada makna tu , hehehehh . Yg mne satu yg pkai purdah atau tak ?" Soal zubair lagi .

"Yang pakai purdah bei , hehehe , alhamdulillah , doalah moga dipermudahkn . Minggu depan nak bertunang , ni ana nk minta bei tolong ana cari barang perempuan , ana ni mana lah tahu sgt ciri ciri idaman barang wanita , cewahhh , haha." Bicara iz sambil tertawa .

"Hahahaha, siap bos , nnti akhi kahwin , ana nk jdi assistant akhi la , mana tahu dpt aura dr perkhwinan akhi, nnti  cptlah jodoh ana , hahaha." Gurau zubair

****

Setibanya di Mall , Terengganu , aku mencari lokasi butik yg dikatakan oleh ibu , hmmm bersendirian hari ni sebab kak zati ada hal . Kebosanan pun ada juga . Nak ajak umi teman tpi umi ada buat kelas tmbahan dgn pelajar dia . 

"Ehhhh, akhi tu bukan bakal zaujah akhi ke ?" Soal zubair smbil menunding jari ke arah perempuan tersebut . 

"Gulpppp....gullpppp...ehh tu mmg dia , mata dia aku ingt , agak agak dia kenal aku tak ?". Bisik hati iz .

Aku terpandang ke arah dua orang pemuda tersebut . Dah kenapa pandang aku ?

Ehh jap laki tu aku pernh nmpk kat mana ehhh ? Ehhh tu bukan staff2 inspirasi dakwah ke ? Haaa betul la .

Dua pemuda tersebut berjalan ke arah aku . Ehh yg muka mcm fatih saferagic tu awat tgk aku mcm hantu. Lepastu dok main tarik tarik kawan dia , cuit cuit  . Pelik .

"Assalamualaikum , ukht ni yang hari tu ad kat gathering kt ID kan ?"soal zubair kepadaku .

"Ohh yaa , memang saya. Akhi buat apa kt sini ?". Soalku .

"Ohh nii , kawan ana ni iz nak kahwin jadi nak cari baranglah tpi bukan ukhti ni.......". Iz menekup mulut zubair . Lalu memberi isyarat melalui mata . Aku sendiri pun tak faham .

"Erkk,,ukhti buat apa kt sini ?".soal zubair .

"Hmmm nak ckp ke x nk , nk ke x , x pelah ckp jelah , minta mereka mendoakan agr urusanku dipermudahkn."bisik htiku.

"Ohh ana , nk cari barang untuk perkahwinan , insyaAllah , doakan ana yaa . Ok lah ana gerak dulu." lalu aku berlalu .

"Ehhh akhi dia tk tahu ke akhi ni bakal zauj ni ? Biar betul ? Huishhhh .".soal zubair kehairanan .

"hehehe , x tau pun , umi ana bagitau yg dia x nk tgk gmba ana , cukuplah dia tahu nama ana tpi tahu pun nama am . Nama ana yg full tak tau . Dia cuma tahu bakal zauj dia am . Walhal nama ana Iz Falique Amsyar , hahaha , tpi best la macam ni . Lepas nikah bru saling kenal mengenali". Jawab iz smbil tersenyum.

****

Hari yang dinantikan telah tiba .

Jadi tunang org ? Huhhh . Gementar .

Bukan nikah , tunang tpi sejuk tgn dri mlm tdi . Haishhhh .

Aku didandankan oleh cik wan iaitu kawan umi . Aku hanya buat majlis secara kecil kecilan sahaja , tak perlu la nak buat mcm kahwin , membazir saja . Tepat jam 10 aku siap didandankan . Hanya Allah sahaja yang tahu perasaan ni . Aku dimaklumkan bahwa pihak lelaki sudah tiba . Aku menjengah dari tingkap bilik .

"Ehhhhh , kenapa ada adik nazihah umairah kat sini , aku x inform pun kat dia aku nk tunang , bukan tak nak jemput tpi aku hanya buat majlis secara kecil kecilan sahaja". Bisik hatiku .

Aku memanggil qila . Oh yaa qila memang ada , dialah org first yg menjerit smpai nk pecah gegendang telinga aku ni bila dia tahu aku nak tunang .

"Wei qila tu adik angkat aku , kenapa dia ada kt sni ?" Soalku .

"Ehhh weyyy tuu pemuda tuuuuuu kenapa ada kat sini ?" Balas qila . Yaaa pemuda tu kenapa ada kt sini ? siapa dia ? Apa dia buat kat sini ?"


BERSAMBUNG


0 Comments:

Post a Comment


Written at 4:38 PM