USRAH INFO ADMIN CERPEN TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW DASH

AKU DILAMAR LELAKI SOLEH (CERPEN PART 1)
SLOT CERPEN : AKU dilamar Lelaki Soleh




Nadia bergegas keluar dari bilik kuliah,
Lagu 'Ft island' yg menjadi ringtone telefon bimbitnya itu membuatkan Pensyarahnya mengarahkan dia keluar utk menjawab panggilan itu..

 "Hello...Assala...” Kata2 ku di pintas oleh Zaina, rakan baik ku..

 "Wei Nad! ada org pinang kau! dan abah kau da terima pinangan tu!!" Jerit Zaina membuatkan aku menjauhkan sedikit telefon ku dr telinga.

 "Apa?! kau biar betul?"

 "Betulla, kau tak caya kau bole balik sekrang, ok bye aku ada kje.." Zaina meletakkan gagang.

"Pinang? aku? ish tak mungkin la..' Ngomel ku sendirian..


 *********************** 


Jam menunjukkan pukul 8.20 pagi, aku sdg bersiap utk ke kuliah anatomy.

Tiba2 lagu ft island berkumandang dibilik tidur ku, aku melihat screen dan tertera nama 'abah' segera aku mengangkat panggilan abah.

 "Hello,, Assalamua'laikum bah.. hmm knape abah call nadia ni?"

 "Hello, Waalaikumsalam, ni abh nk tnye kamu ad kuliah tak harini?" tenang abah bertanya.

 "Ada bah, dari pagi smpai petang hmm knape ye?"

Aku menunggu dengan penuh kesabaran.

 "Hmm takpela kalau cmtu, nnt dah habis kuliah abh suruh mak jemput, ok? Assalamua'laikum." 

"Waalaikumsalam..." Aku terdiam...

 'Apa benar ada orang pinang aku? hmm ish x mungkin la..' Ngomel ku sndirian..


 ***********************


 teet teet...


 Mesej masuk, tertera nama ibu kesayangan ku di screen telefon ku.


 *mak*
 Nadia, mak otw ambik kamu ni, get ready la, lps solat asar trus turun bawah..
 Aku hanya membaca mesej itu tanpa membalas apa2.. 


-Bersambung-


0 Comments:

Post a Comment


Written at 3:20 PM