USRAH INFO ADMIN CERPEN TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW DASH

AKU DILAMAR LELAKI SOLEH (CERPEN PART 4)
SLOT CERPEN : AKU dilamar Lelaki Soleh PART 4 




“Nadia, kamu dah siap da brg2 nak prgi madinah mggu depan?” 
Mak memandang aku yg sedang termenung. 

“Hah? hmm.. Belum lagi mak.. ” 
aku terdiam sejenak. 

“yang kamu ni dah kenapa? asik termenung je? apa yg kamu fikir ni?” 

“Eh xde apa la mak, nadia ok je” 
Aku senyum. 

“Dah la mak nak siap makan utk abah, ingat nnt siap2 brg nk pegi sane abah marah nnt.” Mak bangun dan berlalu pergi. 

'Hmm, Ya Allah aku ni nk jd tetamu Allah, apa lg yg aku fikir? Nadia.. nadia, stop! jgn fikir dah.' Ngomel ku sendirian sambil menampar2 pipi ku.

___________ 

“Mak aih, jem pulak dkt KL ni, lmbtla aku smpai umah Nadia ni, mati la aku.” bebel Zaina dlm kereta.

Lagu Avril Lavigne kedengaran di ruang Kereta Myvi milik Zaina, menandakan ada panggilan. Nama Nadia tertera di screen, cepat2 Zaina anggkat panggilan itu.

“Erk, Hello...”

“Wei, kau kat mana ni Zaina? cptla aku nk gerak da ni..” Jerit aku.

“Beb, aku terperangkap dlm jem ni. hehe kau kt mne da?” Zaina cuba berbasa basi.

“Haa tula aku dah suruh gerak awal dah kan? hm aku da smpai KLIA dah ni, lagi 1/2 jam flight aku, lmbat tinggal..” Aku cuba menggertak Zaina.

“Wei rilex2 ok, lg 10 mnit aku smpai, insyaAllah.” Zaina cuba memujuk aku.

“hmm yela cpt sikit, hati2 bwk kete tu, Assalamua'laikum.. ” gagang di letak. 

Keadaan di KLIA penuh dgn org ramai ada yg gembira, menangis, ketawa dan sebagainya. Cuma aku yg tiada perasaan.


__________ 

“Assalamuaalaikum saudara saudari yg bakal menjadi tetamu Allah, ok kami dari Team Andalusia akan menghantar seorang Mutawif utk mengajar dan juga memberi tunjuk ajar di Tanah Suci nanti, jika ada apa-II kalian boleh bertanya pada Mutawif kami, ini saya perkenalkan Mutawwif kami dari Malaysia, Ustaz Muhammad Farid.” 
Agen Andalusia memperkenalkan Mutawif baru itu. 

“Hah, Farid? Ya Allah...” 
Aku terdiam dan terus pitam..

“Eh, Nadia, Ya Allah ! Nadia kenapa ni?” 
Mak terus memangku aku, akhirnya aku ‘blank!‘

..

-Bersambung-


0 Comments:

Post a Comment


Written at 3:46 PM